E Vitamini


E vitamini günlük yiyeceklerde yeterli miktarlarda bulunduğundan insanlarda yetersizlik belirtilerine sıklıkla rastlanmamaktadır. Çok önemli bir vitamin olan E vitamini yağda erir ve güneş ışınlarına duyarlıdır. Kızartma yöntemi, besinlerdeki E vitaminin bozulmasına neden olmaktadır. E vitamini, çoklu doymamış yağ asitlerinin oksidasyonla zarar görmesini engeller ve serbest radikalleri yok eder bu nedenle gıda ve kozmetik ürünlere de eklenir. Antioksidan etkisinden dolayı hücre zarının koruyucusudur. Yaşlanma karşıtı olarak bilinen e vitamini Alzheimer hastalığının etkisini azaltır, cilt yaralarının çabuk iyileşmesini, cildin parlak bir görünüm kazanmasını ve kırışıklıkların azalmasını sağlamaktadır. Kırmızı kan hücre oluşumuna yardımcı olan E vitamini fiziksel dayanıklılığı ve kas kuvvetini arttırır, bağışıklık sistemini güçlendirir, damar içerisinde akışkanlığı sağlar, damar tıkanıklığını yani aterosklerozu önlemektedir.


Günlük ihtiyaç yetişkin erkeklerde 10 mg, kadınlarda 8 mg ve çocuklarda 3-10 mg arasında değişmektedir. Bununla birlikte E vitamini aşırı alındığında zararlı etkisi görülmemiştir. Doğal olarak bitkisel yağlar, yeşil yapraklı sebzeler, avokado, kuruyemişler gibi pek çok gıdada bulunur. Kuruyemişlerden fındıkta hatırı sayılır miktarda E vitamini bulunmaktadır. Ginseng, faydalı etkilerini antioksidan etkili E vitaminin katkısıyla gösteriyor olabilir.


Kullanıcılar Bunları da Aradı:

Yayın Tarihi : 09/04/2020
/**/