Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları JCI tarafından ikinci kez başarı ile akredite ed
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları JCI tarafından ikinci kez başarı ile akredite edildi.
25-01-2011

Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları üç yıl aradan sonra JCI tarafından ikinci kez başarı ile akredite edildi. ABD’nin ulusal sağlık akreditasyon kurumu JCAHO’nun uluslararası alanda faaliyet gösteren bölümü olan JCI (Joint Commision International) tarafından ikinci kez kalite düzeyi belgelendirilen Yeditepe Üniversitesi Hastanesi’nden Kaliteden Sorumlu Başhekim Yardımcısı ve Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Selami Sözübir ve Kalite Koordinatörü Emine Kurt “Geldiğimiz nokta bizim için yeterli değil, kalitemizi sürekli bir basamak yukarı çıkarmak için çalışmaya devam ediyoruz” diyor.

Amerika’da 18 bin sağlık kurumunu akredite eden dünyanın en büyük akreditörü JCHO’nun uluslararası ayağı JCI tarafından akredite edilen Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları’nın üç yıl aradan sonra ikinci kez dünya çapında kalitesi onaylandı.
Geçen üç yıllık süreci anlatan Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Kalite Koordinatörü Emine Kurt “Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları olarak 2007 yılında tüm sistemleriyle ilk kez akredite olan Üniversite Hastanelerinden biri olduk. Üç yıl boyunca hiç ara vermeden çalışıp aynı işleyişi takip ederek ikinci kez başarıyla akredite olduk” diyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor:

“Akreditasyon süreci tüm ekibin dahil olduğu bir süreç. Burada çalışan herkes bu işe gönül verdi. Hepimiz bu görevi sadece belgelendirilmek amacıyla değil, gerçekten kaliteyi hastanenin bir vazgeçilmezi yapmak için üstlendik. Biz sadece denetime odaklı bir çaba içerisinde değiliz. Bu standartların gerekliliklerini tüm kurumda yayarak, uygulayarak ve sindirerek işleyişi dahil etmiş durumdayız ve bunu sürdürmeye kararlıyız.”

Emine Kurt JCI akreditasyonu hakkında bilgiler de verdi:

“JCI’ın ana amacı tabii ki hasta güvenliği ve kalite. Bu uluslararası hedef bizim hastane olarak kuruluş amacımızla örtüşen bir şey. Hasta güvenliğinin tüm gerekliliklerini en sıkı şekilde takip ederek, kurumda hasta güvenliğini tehdit edebilecek sorunlu  (bu kelimeyi çıkaralım)durumları yaşamadan, riskleri değerlendirerek önleyici faaliyetler içerisindeyiz. Şimdiye kadar bu konuda hep başarılı olduk. Bu amacı yerine getirirken belirli misyonlarımız ve bu misyonlar çerçevesinde yarattığımız bir vizyonumuz var. Hedefimiz bunu hep bir adım daha ileriye götürmek.”

HEP BİR BASAMAK YUKARISI VAR

Yeditepe Üniversitesi Hastanesi ve Bağlı Kurumları olarak JCI’ın standartlarını hayata geçirdiklerini ancak bu standartların üzerine kendi standartlarını eklediklerini belirten Kurt, “Her adımda daha yüksek kaliteli bir sağlık hizmeti verme yolunda ilerliyoruz. Hiçbir zaman en iyisine ulaştık diye bir şey yok. Hep bir basamak yukarısı var. Biz en en iyisi olduğumuzu biliyoruz ama daha yapacak çok şeyimiz olduğunu da biliyoruz. Geldiğimiz nokta bizim için yeterli değil, kalitemizi daha da yükseltmek için yola devam ediyoruz” diyor.

JCI tarafından ikinci kez akredite edilmenin sürdürülebilir kalite anlayışı sayesinde mümkün olduğunu belirten Kurt, sürdürülebilir hizmet anlayışı ve yenilenebilir kalitenin yerleşmesi için uğraştıklarının altını çiziyor. “Üç senelik zaman zarflarında denetleniyor olabiliriz ama biz bu üç seneyi boş geçirmiyoruz. Bizim için her zaman başarabilecek yeni hedefler var. Kendimizi sürekli değerlendirerek, revize ederek, yükseltmeye çalışıyoruz” diyen Kurt bu konudaki sözlerini şöyle sürdürüyor:

“Hizmet sürecini sürekli geliştirdiğiniz sürece en üst düzeyde başarılar yakalayabilirsiniz. Yoksa standartlar size minimumda yapılması gerekenleri söylerler. Bu seviyeyi yükseltmek kurumun kendi elindedir. Gerçek hizmet kalitesinin seviyesini kurumlar kendileri belirlerler. Yeditepe’nin hedefi her zaman bir basamak yukarıya çıkmak ve bu başarıyı sürdürülebilir yenilenebilir kılmak.”

TÜM STANDARTLARI YÜZDE YÜZ YAKALAMAK KOLAY DEĞİL

Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Kaliteden Sorumlu Başhekim Yardımcısı ve Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı Başkanı ise 2007 yılında ilk kez tam puanla akredite olan ilk Üniversite Hastanesi olduklarının altını çizerek, bu unvanın kendilerine yükümlülükler ve sorumluluklar getirdiğini ifade ediyor. “Bu unvanın devamlılığı çok önemli. Biz bu bağlamda çalışmalarımıza üç yıl boyunca ara vermeden devam ettik ve 2010 yılında ikinci kez JCI tarafından akredite edildik” diyen Prof. Dr. Sözübir, iki önemli noktadan bahsediyor:

“İlk olarak bir üniversite hastanesinin akredite edilmesi hiç kolay değil. Üniversite hastaneleri toplumun tüm katmanlarına her türlü hizmeti vermek zorunda. Ve bu hizmet de en yüksek kaliteye sahip olmalı. Üniversite hastanesi bir referans hastanesidir. Bir üniversite hastanesi olarak tüm standartları yüzde yüz yakalamak üzere yola çıkmak hiç de kolay bir iş değil. Yeditepe Üniversitesi Hastanesi’nin en büyük farkı bu yola başkoymak konusundaki cesareti.”

Prof. Dr. Sözübir ikinci önemli noktanın ise personelin akademik olması olduğunu dile getiriyor: “Hastanemizde hizmet veren hekimler aynı zaman da akademisyen. Bu zorluk gibi görünse de biz bunu avantaja çevirmeyi başardık. Akademik personel olan hekimlerin yarışmacı bir yapıları vardır. Biz onları da  bu yolculuğa dahil ettik ve bu göreve ciddi bir şekilde soyunmalarını sağladık.”

Böyle bir akreditasyonu ikinci kez alabilmiş olmanın kolay olmadığını da hatırlatan Prof. Dr. Sözübir, bu konuda şunları söylüyor:
“JCI tarafından ilk kez akredite edilemek kolay değil ama dünyanın en zor işi de değil. Kulübe girdikten sonra girdiğiniz ikinci denetim ve arkasından gelen ikinci kez akredite edilmek çok daha zor. Çünkü ikinci akreditasyon sürecinde üç yılın sonunda en başta verdiğiniz taahütleri yerine getirdiniz mi ve bunu yapmaya devam edecek misiniz şeklinde denetliyorsunuz. Biz bu yola girdik ve yola devam edeceğiz.”

AKREDİTASYONUN BİZLERE VE HASTALARIMIZA KAZANDIRACAKLARI

Yapılan tüm işler “hasta güvenliği” açısından yeniden değerlendirilerek; neyi, neden ve nasıl yaptığımızı daha iyi bilerek- yapılan iş daha fazla sahiplenilir. Bu yolla hasta bakım süreci boyunca ortaya çıkabilecek tıbbi hatalar en aza indirilerek, daha güvenli sağlık hizmeti verilir.
Çalışanlar ile hastalar ve hasta yakınları arasında daha nitelikli iletişim kurulur ve bu yolla hastalar ve hasta yakınlarının tüm süreçlere katılımları sağlanır.
Hasta ve hasta yakınlarına yapılacak işlemler hakkında daha çok bilgi verilerek ve uygulanacak tedaviyle ilgili onay alınarak, hastanın tedaviye uyumu yükseltilir. Böylece tedavinin başarısı arttırılır.
Tüm hastanede ortak kavramlarla ve aynı düzeyde yaklaşım sağlanır.
Her zaman uygun fiziksel ortamlarda, en iyi teknolojik olanaklarla sağlık hizmeti sunulur.
Sağlık hizmeti alan hasta ve hasta yakınlarının eğitim gereksinimleri belirlenir ve bunlar karşılanır.
“Hasta mahremiyeti” en üst düzeyde korunur.
“Hasta ve Hasta Yakınlarının Hakları” doğrultusunda sağlık hizmeti sunulur.
“Hasta ve Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeyi” sürekli arttırılır.
Hizmet sunumunda inter-disipliner bir anlayışla, her gerektiğinde, hastalıkla ilgili tüm branşlardan görüşler alınarak varılan ortak kararlarla tedaviye yön verilip, ekip çalışması güçlendirilir.
Tüm tıbbi kayıtların doğru ve eksiksiz olarak tutulmasına önem verilerek hastanın tedavisinin sürekliliği ve doğruluğu sağlanır.

         

 

Yeditepe Hastanesi
Copyright © 2009 Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
Devlet Yolu Ankara Cad. 102/104 Kozyatağı / İstanbul
Tel: (216) 578 40 00 Faks: (216) 469 37 96


tasarım primeart
Yasal Uyarı   |   Bize Ulaşın