Vücut Kas Kitlesini Artırmak için Yapılan Sporla, Kilo Vermek için Yapılan Spor Arasında Beslenme Farklılıkları Var mıdır?

Fiziksel aktivitenin hız kazandığı bu günlerde “spor yapıyorum nasıl beslenmeliyim? “ sorusu karşımıza daha sık çıkar oldu. Bu soruya cevap vermek için kişinin hangi amaç için spor yaptığını bilmek gerekiyor. Kilo vermek için yapılan sporla vücut kas kitlesini artırmak için yapılan sporda önerilen beslenme programlarında değişiklikler mevcuttur.

Eğer sadece kilo vermek için spor yapıyorsanız harcadığınız enerji aldığınız enerjiden (kaloriden) fazla olmalıdır. Alınan enerjiyi azaltmak için atabileceğiniz önemli adımlar vardır;

 

  • Fazla kalori sağlayan yağ tüketimini azaltmak.Yağ tüketimini azaltmayı süt, yoğurt, peynir gibi ürünleri yarım yağlı kullanıp, et ve et ürünlerini ya da sebzeleri pişirirken kızartma ve kavurma yerine sağlıklı pişirme yöntemlerinden olan ızgara, fırın ya da haşlamayı tercih ederek sağlayabilirsiniz.
  • Alkol tüketimini azaltmak.
  • Bisküvi, çikolata, kek gibi şekerli gıdalar yerine kompleks karbonhidratlardan kepekli ekmek, bulgur pilavı tercih etmek.
  • Esansiyel yağ içeren yağlı tohumlar ( fındık, ceviz, badem) ve balığı diyete 1 porsiyon eşliğinde diyete eklemek.
  • Et, tavuk, balık, yumurta, peynir gibi protein içeren gıdalar her öğünde mutlaka olmalı.
  • Besin çeşitliliği açısından sebze ve meyveler porsiyon kontrolü eşliğinde diyete katılmalı.

 

Ancak kas kitlesini artırmak istiyorsanız yaptığınız sporla diyet proteinini kombine ederek almanız gerekmektedir. Yani yaptığınız sporun içeriğine, haftada kaç defa yaptığınıza bağlı olarak protein miktarını artırmak ya da azaltmak gerekebilir. Bu süreçte alınan enerjini çoğu karbonhidrattan zengin gıdalardan sağlanır. Buna esansiyel yağ içeren yağlı tohumları ( fındık, ceviz, badem) ve balığı eklemeyi de unutmamak gerekir. Protein vücudun kas kütlesini arttırmasına yardımcı olur. Proteinlerin bütün öğünlerde belirli miktarlarda alınması gerekir, özellikle egzersiz öncesinde ve sonrasında alınmaları daha çok önem arz etmektedir. Yağ oranı düşük süt ya da yağ oranı düşük yoğurt tüketimi egzersiz sonrası protein alımı için hızlı ve etkili bir seçenek olacaktır.

 

Yayın Tarihi : 01/10/2019